-
שלב 1
0 דקות
מרטיבים את פרוסת הלחם במים וסוחטים היטב.
-
שלב 2
0 דקות
בקערה מניחים בשר טחון, לחם סחוט, בצל מגורד, 1/2 כפית מלח, 1/4 כפית פלפל שחור, 1/4 כפית בהרט לקציצות, מערבבים היטב.
-
שלב 3
0 דקות
יוצרים קציצות בגודל אחיד. שומרים במקרר.
-
שלב 4
0 דקות
שוטפים היטב את הסלרי, נענע, פטרוזיליה וכוסברה וקוצצים דק.
-
שלב 5
0 דקות
מקלפים את הסלק (רצוי בתוך שקית, על מנת לא ללכלך). מגרדים 3 סלקים גס בצלחת עמוקה ואת הסלק הנוסף חותכים לרבעים.
-
שלב 6
0 דקות
בסיר גדול (כ-7 ליטר) שמים 2 כפות שמן, מוסיפים בצל קצוץ ומטגנים מעט על להבה בינונית. מוסיפים סלק מגורד וחתוך, מוסיפים את הירק הקצוץ, מוסיפים כוס אורז (אין צורך לשטוף), מערבבים וממלאים מים שיגיעו עד ל-3/4 מהסיר ומביאים לרתיחה.
-
שלב 7
0 דקות
מוסיפים 1 כף מלח, 2 כפות סוכר, מיץ מלימון קטן ו-2 כפות רוטב תמר הינדי ומערבבים.
-
שלב 8
0 דקות
מבשלים כ-90 דקות על אש בינונית ומכסה חצי סגור, ומדי פעם מערבבים.
-
שלב 9
0 דקות
לאחר שעה וחצי המרק הסמיך (לא רואים את האורז). יש לטעום ולשפר תיבול במידת הצורך, המרק צריך להיות חמוץ-מתוק (יותר חמוץ).
-
שלב 10
0 דקות
מוסיפים את הקציצות ומבשלים כ-30 דקות נוספות. מכבים את האש.
-
שלב 11
0 דקות
בסוף הבישול, ניתן להוציא את רבעי הסלק מהמרק ולגרד אותם לתוך המרק, כך צבע המרק נעשה אדום יותר.
כתוב ביקורת